Svar på tal

Angånde detta inlägg.

Klicka för större bild.


Måste säga både rätt och fel angånde din kommentar faktiskt för ja, du har rätt, ifall du äter som du gör, vilket inte är särskillt nyttigt. Du utelämnar en massa mineraler, kolhydrater, fett, protein osv som man faktiskt behöver. Men sen samtidigt har du ganska fel eftersom det beror på hur man äter.

T ex (rätta mig gärna om jag har fel nu, är verkligen ingen expert på området utan skriver bara vad jag har hört!) om du skippar en eller två måltider så går du inte ned i vikt lättare utan du står bara still (eller går upp i vikt) eftersom när man väl äter så äter man oftast för mycket då man är väldigt hungrig (och gärna för fet mat).

Men om man gör som du, svälter sig själv, så kommer du så klart rasa i vikt (vilket inte är bra för kroppen) då kroppen inte får i sig det den behöver tar tar då skada.

Och jag lovar, när det gäller skippa nästan alla måltider och rasa i vikt så är jag ganska duktig på den fronten.
För snart ett år sedan så gick jag ned 20 kilo på 3-4 månader, jag totalt rasade ner i vikt pga jag åt endast en måltid om dagen och då åt jag oftast inte mer än storleken på min knytnäve och detta är inget att sträva efter!

Jag frös nästan hela tiden, speciellt om nätterna, de var fruktansvärda och jag blev fruktansvärt deprimerad (vilket ledde till att jag åt till och med mindre). Trött och orklös var jag med och det minsta lilla jag åt gav mig fruktansvärd ångest så jag trodde jag skulle dö, vilket ledde till att jag skar mig hela tiden. Och håret, ja usch, ett tag trodde jag att jag skulle bli helt skallig. Det bara föll av mig ju! Jag lovar, det var den värsta tiden jag någonsin haft hitills i mitt liv!

Detta är inget jag är särskillt stolt över och jag tackar gudarna (ifall jag nu trodde på några) att kroppen inte tagit mer stryk av detta än den gjort och att jag knappt inte har några ärr från den tiden.

Det är därför jag startade denna blogg. För att peppa mig själv och faktiskt köra på den "naturliga" vägen, jag vill inte att min kropp ska ta sådan skada igen.

Hoppas du förstår min mening i det hela och fortsätt gärna kommentera, det är alltid kul att svara på kommentarer! :) (Och det gäller er alla, alltid så roligt med kommentarer.)

Kommentarer
Postat av: felicia

kroppen tar mer skada än man tror när man svälter den, jag vet det och har fått lida en hel del för mitt dumma beteende. man måste återgå till ett normalt liv sen, och personen som kommenterade kommer då bli en klassisk jojo:are. att börja hetsäta är också väldigt vanligt, så stå på dig istället - men var försiktig lina, puss

2010-01-31 @ 10:17:10
Postat av: Bitterfittan

haha håller med dig om mogi. och du har rätt i det du skriver i ditt inlägg! hoppas du har en bra söndag? (:

2010-01-31 @ 17:18:00
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hälsa