Mensvärk eller bakfylla?

Usch, mår inte alls bra idag. Känns som någon blandning mellan mensvärk och bakfylla. Mycket konstigt med tanke på att jag hade mens förra (eller förrförra veckan?) och jag har inte druckit någonting med alkohol i på jag vet inte hur länge.

Så vad sjutton kan detta bero på?! Hoppas i alla fall att lite sömn kan lösa detta, för jag vill träna idag. Tror jag kommer träna även om jag inte mår så bra, men då blir det nog bara en liten kortis eller så. 20-30 minuter kanske. Men det är ju bättre än 0 minuter, eller hur?

Nu ska jag försöka sova lite i alla fall, så kanske jag slipper detta.
God Natt! Eller man kanske ska säga "god morgon"?



Update: Ganska säker på vad det är nu. Vätskebrist. Har haft det en gång tidigare och jag har verkligen fått alla symtom som sist. Så ska dricka en massa vatten nu så ska det nog gå över om en stund.

Skippa läsken

Och drick Fun Light istället! Och kolsyra man det (om man t ex har en Sodastream) så blir det ju som läsk, eller hur? Det är inte särskillt mycket kalorier i det (de flesta har runt 0.8 kcal/dl färdigblandad saft) och det är gott. Så vad har man att förlora?
Desutom om man har t ex Sodastream som vi har här hemma kan man ju själv bestämma hur mycket kolsyra man vill ha i. Jag brukar alltid tycka att det är för mycket kolsyra i drickan så ofta när jag köper läsk brukar jag skaka dem lite så kolsyran ska försvinna.

Bild från FUN Light.

Min favorit är Peach Passion. Sjukt gott, smakar som persikogodis verkligen. Kan jag rekomendera!

Klicka för större bild.

Bild från FUN Light.



Nu kan man ju diskutera om det är bra med sötningsmedel osv. Men vet ni vad? Jag skiter fullständigt i sötningsmedel, socker och allt liknande. Jag ser till kalorierna, för det är det som är det viktigaste. Det är det du går ner av. Det spelar ingen roll ifall du käkar sötningsmedel, socker eller "naturliga söta ämnen". Är det mycket kalorier i så går du upp i vikt, så enkelt är det.

För mycket kcal = viktuppgång.
Svårare är det inte. Så jag äter sötningsmedel, det är lågt kcal intag.

Måste byta header

1: Såg att det står 17 år, jag har ju faktiskt fyllt 18 nu!

2: Bilderna ser hemska ut! Måste bytas ut!

Hej och hå!

Eller något sådant.

I alla fall, nu skulle jag väl säga att jag är tillbaka igen. Vet inte riktigt vad som hände eller vart jag tog vägen, men här är jag igen i alla fall!

Försöker ta tag i det där med träningen igen, jag är ju så otroligt lat att det är läskigt. Men det kanske man kan ändra på?

Nu är jag väldigt olydig idag dock och käkar godis. Inte sådär jätte bra kanske, men ibland är det svårt att hålla regler till punkt och pricka. Men jag känner att det viktigaste är att inte äta godis och onyttigt för ofta. Någon gång i veckan tycker jag endå att man bara borde få va och få käka lite onyttigt. Tycker inte ni?

Men träna, det ska jag göra idag i alla fall! Jag har kommit på den smarta ideen att man kan titta på film medan man tränar, då går tiden mycket fortare och man tänker inte på hur jobbigt det är. Smart va?


RSS 2.0
Hälsa