Svar på kommentar

Tyvärr så kunde jag inte svara på din kommentar på din blogg då länken inte funkade (kanske skrivit fel adress?) så jag hoppas att du tittar in här igen så du får ditt svar.



Just det teet jag använder heter Yerba Mate och såhär står det på deras sida:

Motverkar det dåliga kolesterolet LDL.
I en färsk studie har forskare upptäckt att Yerba Mate ökar mängden av enzymet HDL och sänker LDL...

Uppiggande - på flera sätt

Yerba Mates samansättning av stimulerande ämnen gör att många får en pigg, klar, välmående och samtidigt lugn känsla av drycken. Jämfört med kaffe så varar effekten längre och dessutom slipper Du känslan av stress som kaffe ofta kan ge...

Ökar syresättningen

Tack vare det höga delen Teofyllin som finns i Yerba Mate, påverkar den även andning och syresättning på ett positivt sätt. Teofyllinet har en förmåga att vidga bronkerna...

Gå ner i vikt
I Europa har Yerba Mate länge använts som ett bantningspreparat, och visst fungerar det även som det. Yerba Mate har en hungerdämpande effekt, och liksom de flesta andra xantin-derivat så ökar drycken ämnesomsättningen och fettförbränningen.

Osv..
Deras sida hittar du här: Yerba.se

Jag har själv druckit Yerba Mate i några veckor (2-3 koppar om dagen som de rekomenderar) och tycker faktiskt den funkar jätte bra. Den är inte särskillt stark så den går lätt att dricka utan både sötningsmedel och mjölk i (vilket jag gärna annars använder i tee). Sen så hjälper den väldigt bra mot sötsuget och hungern.

Först trodde jag faktiskt att det bara var bluff och båg då det inte hände något "direkt", men efter en vecka så gjorde det faktiskt skillnad. Den värsta sötsuget försvann och jag kände mig inte lika hungrig, så jag kan verkligen rekomendera den (men kom ihåg att ha lite tålamod!).

Nu säger jag inte att det lilla i smoothiesen hjälper särskillt mycket då det är så lite, men det går alltid att hälla i lite extra ifall man vill. Men även det lilla kan ge en aning antioxidanter, mineraler och vitaminer som vi alla behöver.

Så hoppas att det besvarade din fråga något sådär i alla fall.
Ha det bra! :)

Kommentarer
Postat av: felicia

drick bara inte för mycket, tänk på att alla andra näringsämnen för kroppen ska få plats också:)

Å så att musklerna får kraft såklart:)

puss

2010-01-26 @ 10:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hälsa