Skippa läsken

Och drick Fun Light istället! Och kolsyra man det (om man t ex har en Sodastream) så blir det ju som läsk, eller hur? Det är inte särskillt mycket kalorier i det (de flesta har runt 0.8 kcal/dl färdigblandad saft) och det är gott. Så vad har man att förlora?
Desutom om man har t ex Sodastream som vi har här hemma kan man ju själv bestämma hur mycket kolsyra man vill ha i. Jag brukar alltid tycka att det är för mycket kolsyra i drickan så ofta när jag köper läsk brukar jag skaka dem lite så kolsyran ska försvinna.

Bild från FUN Light.

Min favorit är Peach Passion. Sjukt gott, smakar som persikogodis verkligen. Kan jag rekomendera!

Klicka för större bild.

Bild från FUN Light.



Nu kan man ju diskutera om det är bra med sötningsmedel osv. Men vet ni vad? Jag skiter fullständigt i sötningsmedel, socker och allt liknande. Jag ser till kalorierna, för det är det som är det viktigaste. Det är det du går ner av. Det spelar ingen roll ifall du käkar sötningsmedel, socker eller "naturliga söta ämnen". Är det mycket kalorier i så går du upp i vikt, så enkelt är det.

För mycket kcal = viktuppgång.
Svårare är det inte. Så jag äter sötningsmedel, det är lågt kcal intag.

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

det är ju det som är lite farligt när man blir vuxen med egna pengar - man kan köpa godis jämt =)

men ja man borde återgå till lördagsgodis.

2010-05-30 @ 16:06:59
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: jossan

Du evt om att det är så mkt skit i Fun Light så häller man fun light över ett myrbo så dör hela stacken...

2010-07-25 @ 14:25:14
URL: http://vasterlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hälsa