Dagens mat 24/3

Tack vara Conler.blogg.se så fick jag också lite insperation att skriva om vad jag äter. Det är ju trots allt bevisat att du äter mindre ifall du skriver upp vad du äter. Och sen är det ju viktigt med frukt, grönsaker och mycket vatten under dagen så jag tänkte skriva upp det som en liten "summa över dagen" typ. Och jag har även tänkt på att man ska äta 5 gånger om dagen. Nyttigt och hälsosamt ska det vara minsann! Hehe...

Listan fylls på under dagen.

Frukost
* Ett glas varm oboy

Mellanmål
* 5 dl Vatten
* 1 Nutrilett shake
* 1 Kiwi
*1 Päron
* 1 dl Grönt te

Lunch
* En Omelett m. skinka och champinjonröra
* 1½ dl Vatten
* 1 näve Ruccola
* 5 Mini tomater

Middag
*3 bitar blodpudding
* 3 bitar falukorv
* 2 glas mjölk
* lingonsylt

Kvälsmat Efterrät
* Glass
* Hallon- & Apelsinkaka
* Mjuk pepparkaka
(och jag som lovat mig själv att inte äta något godis eller kakor idag *suck*)

SUMMA
Frukt: Kiwi, Päron
Grönsaker: Minitomater, Roccola
Vatten: 6½ dl
Kalorier: -sidan jag änvänder är ur funktion idag-

Kommentarer
Postat av: denise

bra ide ju! man glömmar oftast bort allt man stoppar i sig, haha :)

2010-03-24 @ 10:42:26
URL: http://denisewallberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

men stopp i backarna, är ett glas oboy tillräckligt om det ska vara bra och nyttigt? satsa på en god gröt och en macka kanske?:)

2010-03-24 @ 11:36:02
Postat av: felicia

hej lina:)

de va ett tag sen sist vi "hördes".

tänkte bara påminna dig om att löften ofta blir en besvikels, se det som ett mål istället, eller sätt upp tre dagar i evckan som du inte ska äta godis, kakor osv.

det blir kanske roligare om målen hålls.

ha det så bra:)

2010-03-25 @ 09:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hälsa