"Hemlig" träning

Många säger att man inte hinner med att träna och jag förstår precis. Skolan/Jobbet kommer ju gärna i vägen, läxor/barn ser också till att man inte kommer iväg till gymet. Men det finns ju "hemlig" träning som man faktiskt inte tänker på!

T ex, visste du att du bränner en massa kalorier genom att bara städa? Om jag, med min vikt, skulle städa i 60 minuter skulle jag förbränna ca 322 kcal (enligt denna tabell, dock går det inte att lita på internet till 100%, kom ihåg det!). Fast då är det ju inte någon seg takt precis, utan lite fart på benen som gäller.


Så tänk på det nästa gång du inte känner för att städa!

Bild


Kommentarer
Postat av: Anna

Precis det tänkte jag på idag också, Min mamma blev nog lite paff när jag plötsligt började damma, dammsuga och tvätta golven i hela lägenheten som är stooor, 6 rum och två våningar. :D

2010-01-26 @ 20:04:45
URL: http://kanjagblismal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hälsa