Nyttiga drycker

Som är bra för kroppen!

Än så länge har jag inte så många att lägga på listan, men förhoppningsvis kommer det fler med tiden. (Utan speciell ordning.)



Multivitamindryck, Eldorado

-Kunde inte hitta någon bättre bild.

Jag trodde faktiskt inte att det skulle vara något bra med denna dryck, att det bara skulle vara bluff och båg, men där hade jag fel! När jag tittade efter i innehållsförteckningen så upptäckte jag en glad överraskning.

Per 100 ML innehåller den endast 9 kcal (!) och 15% av RDI vitamin C, vitamin A, Vitamin E, vitamin B6, vitamin B12 och en massa annat som jag inte förstod var det va. Tänk då ifall du dricker ett glas på 2½ dl, då får du i dig över 30% av RDI av en massa vitaminer och du kan dricka det utan att få i dig en massa onödiga kalorier, kan det bli mycket bättre?



Bonaqua Emotion, Smak av Persika & Aloe Vera

Denna innehåller bara en kalori mer än föregående dryck, alltså 10 kcal per 100 ml. Denna dryck innehåller antidoxidanten vitamin E (0.5L av drycken innehåller 25% av RDI) som bidrar till att skydda kroppen celler.

Finns även i äpple (och då är den full med kostfibrer som ska hjälpa hålla magen i balans), men har aldrig smakat den då jag aldrig hittat den.

Låter bra va? God är den med!
Läs mer om den HÄR.



Yerba Mate

Tycker det känns helt onödigt att skriva om denna igen, så därför får ni helt enkelt klicka HÄR för att läsa vad jag skrivit innan, jag är lite lat av mig förstår ni.



Vitamin Well

Sen finns det ju en hel drös av Vitamin Well men tänker inte skriva något speciellt om dem. Jag har smakat 2-3 stycken av dem och tycker inte alls de smakar gott. Smakar som väldigt svag saft, ingen hit alltså! Dock ska de visst vara väldigt bra för kroppen, kanske man skulle ta och offra sig genom att dricka dem i alla fall?

För att läsa mer om dem, klicka HÄR.

Kommentarer
Postat av: caroline

bonaqua är gott :D

2010-02-15 @ 18:20:10
URL: http://temanonsens.blogg.se/
Postat av: Danne

Oj, där fick man sig en posetiv överaskning angående multivitamindryck. Jag har alltid tänkt som dig. Att den drycken kan inte vara så mycket att hänga i granen, men jag har aldrig tagit mig tid att forska vidare i det utan helt enkelt skippat drycken. Lycka till med träningen.

2010-02-23 @ 06:58:31
URL: http://rockparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hälsa