Dagens träning 25/3

Ingen "riktig" träning, men har faktiskt städat hela köket.
Så städning i 1½ timme kanske. Det är bättre än inget!

Dagens mat 25/3

Frukost
* Inget
Jag vet att detta inte är nyttigt,
men mådde fruktansvärt illa idag igen.

Mellanmål
* 1 glas Mjölk
* bit kaka från igår (hehe, oj då!)

Lunch
* 1 Nutrilett shake

Middag
* 1½ dl potatismos
* 1 st Vegetarisk Schnitzel
* 1½ dl Wokgrönsaker
* ? dl Sallad
* 2 glas Vatten
* lite Broccoli

Kvälsmat


Skitdag, i know.

Ingen träning

Varför blir det alltid så att när jag skriver här så blir det ingen träning, men när jag inte säger något så blir det de? Tror jag ska sluta skriva när jag ska träna och inte träna eftersom det bara går åt h*****e varje gång.

Jaja, jag är hemma i alla fall för de som inte fattade det (varför skulle jag annars inte träna?). Fortfarande fruktansvärt mensvärk och vill bara gå och dö lite då och då. Usch.

Träning i morgon

Jag måste verkligen bli pepp! Men tyvärr är allt jag känner just nu deppigt. Vet inte riktigt varför, men är sjukt deppig. Usch, inte roligt det här.

Kom igen Lina! Leee!!

Förklaring -Svar på tal-

(ang. detta inlägg)
Kommentar av anonym:
men stopp i backarna, är ett glas oboy tillräckligt om det ska vara bra och nyttigt? satsa på en god gröt och en macka kanske?:)

Oh ja, jag vet att det verkligen inte är nyttigt, i know. Men just då mådde jag jätte illa av mensvärken så kunde inte äta något. Sen vet jag att det hade varit nyttigare med ett glas vatten eller liknande, men jag var helt enkelt sugen på chokladmjölk, haha.

Så jag är inte någon anorexia tjej. Nej nej, jag mådde bara illa.

Dagens mat 24/3

Tack vara Conler.blogg.se så fick jag också lite insperation att skriva om vad jag äter. Det är ju trots allt bevisat att du äter mindre ifall du skriver upp vad du äter. Och sen är det ju viktigt med frukt, grönsaker och mycket vatten under dagen så jag tänkte skriva upp det som en liten "summa över dagen" typ. Och jag har även tänkt på att man ska äta 5 gånger om dagen. Nyttigt och hälsosamt ska det vara minsann! Hehe...

Listan fylls på under dagen.

Frukost
* Ett glas varm oboy

Mellanmål
* 5 dl Vatten
* 1 Nutrilett shake
* 1 Kiwi
*1 Päron
* 1 dl Grönt te

Lunch
* En Omelett m. skinka och champinjonröra
* 1½ dl Vatten
* 1 näve Ruccola
* 5 Mini tomater

Middag
*3 bitar blodpudding
* 3 bitar falukorv
* 2 glas mjölk
* lingonsylt

Kvälsmat Efterrät
* Glass
* Hallon- & Apelsinkaka
* Mjuk pepparkaka
(och jag som lovat mig själv att inte äta något godis eller kakor idag *suck*)

SUMMA
Frukt: Kiwi, Päron
Grönsaker: Minitomater, Roccola
Vatten: 6½ dl
Kalorier: -sidan jag änvänder är ur funktion idag-

Gårdagens & Dagens träning

Gårdagen 22/3
* ca 45-50 minuter gym

Dagens 23/3
* Nada, inget alls. Skyller på fruktansvärd mensvärk :(

Dålig vecka

Denna vecka har inte varit den bästa, jag har varit sjuk (eller det har jag varit hela vintern egentligen) och helt kraftlös som läkaren säger. Alltså jag (för de som känner till vetlanda) gick från sjukhuset, till gymmet och sedan tillbaks. Jag tittade lite snabbt på eniro.se och det var ca 2 km fram och tillbaka. Inte så långt, inte så jobbigt. Men efter det så trodde jag att jag skulle falla ihop, lite som om jag inte sovit på flera dagar.

Och så var det hela veckan, fast ofta lite värre. Vissa dagar kunde jag knappt resa mig ur sängen, jag var bara så trött, hängig och "lealös".

Mycket jobbigt, men nu blir det ny vecka med nya tag. Hoppas bara min kropp ska orka igen. Och den nya veckan hoppas vi på bättre uppdatering på bloggen!

Små mål

Vecka 11 & 12 - Gå ut och gå en liten stund varje dag.
Vecka 13 & 14 - Gå ut och gå minst 20 minuter.
Vecka 15 & 16 - Gå ut och gå minst 30 minuter.

Fortsättning följer..

Skärpning Lina!

Okej jag vet inte vad som hände där riktigt, men försvann gjorde jag i alla fall. Efter några chocksiffror på vågen så ska jag verkligen skärpa mig.

Vi här hemma ska börja med GI, något vi aldrig testat innan men det ska bli spännande att testa på något nytt och så ska jag bli bättre på att gå på gym. Och jag ska bli bättre att uppdatera här med.

RSS 2.0
Hälsa